URODA I ZDROWIE

Dieta biurowa: co jeść w pracy?

8 marca 2016, dodał: dietetyk medyczny

Dieta w biurze ma nam pomóc przetrwać często stresujący okres wytężonej pracy umysłowej, powinna regenerować nasz zmęczony organizm i jednocześnie zapewnić nam wszystkich niezbędnych składników odżywczych oraz witamin i mikroelementów.

dieta1

Przede wszystkim pamiętajmy o warzywach, świeże i odżywcze o nieocenionej wartości odżywczej, idealne do ‘podjadania’ w czasie pracy: marchew, seler naciowy, papryka lub ogórki. Jeżeli mamy tendencję do chrupania czegoś w ciągu dnia zrezygnujmy z paluszków, ciasteczek czy słonych orzeszków właśnie na rzecz niskokalorycznych warzyw. Bardzo popularną przegryzką są także owoce. Podobnie jak warzywa są bogate w wit. C oraz przeciwutleniacze, jednak pamiętajmy, że ich wartość kaloryczna jest zdecydowanie wyższa. Najmniej kaloryczne są owoce jagodowe: porzeczki, jagody, maliny czy truskawki.

ooo

 

Możemy sobie także pozwolić na jedno czy dwa jabłka w ciągu dnia, jednak jeśli mamy problem z nadmiarem kilogramów powinniśmy uważać na banany, gruszki, brzoskwinie, winogrona czy śliwki, gdyż ich kaloryczność jest zdecydowanie wyższa. Zawarte w owocach i warzywach witaminy oraz związki mineralne i przeciwutleniacze wzmacniają nasz organizm zapobiegając tym samym infekcjom oraz chronią nas przed chorobami serca i nawet niektórymi nowotworami. Ponad to pomarańczowe owoce i warzywa (morele, dynia, marchew) są źródłem beta karotenu, który chroni naszą skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Idealnym dodatkiem do warzyw (w formie sałatek) są kiełki: skoncentrowane źródło składników mineralnych i witamin.

wino

Poza warzywami i owocami powinniśmy za biurkiem pamiętać także o pełnoziarnistych produktach zbożowych: razowe pieczywo, kasze, brązowy ryż. Produkty te powinny być podstawowym elementem naszej diety, gdyż są bardzo cennym źródłem składników mineralnych (magnez, cynk) oraz witamin (zwłaszcza z grupy B), które wspomagają nasze procesy myślowe oraz wpływają pozytywnie na stan naszego układu nerwowego. Te produkty są kaloryczne dlatego powinny się znaleźć w naszym głównym posiłku w ciągu dnia (np. jako dodatek do sałatki).

ryz

Dosyć popularnym produktem do zajadania stresu są słodycze oraz bakalie. Nie bez powodu jednak ‘machinalnie’ sięgamy po te bomby kaloryczne. Bakalie oraz czekolada są idealnym źródłem magnezu wypłukiwanego z organizmu wraz z dużymi ilościami wypijanej kawy i herbaty. Także stres oraz uczucie depresji przyczynia się do szybszej utraty tego składnika (oraz także witaminy C). Dlatego w warunkach dużego napięcia warto zwiększyć spożycie produktów zbożowych oraz świeżych warzyw i owoców w swojej diecie.

dd

Migdały, orzechy włoskie, rodzynki, figi czy daktyle
są niezastąpionym źródłem witaminy A, C, E, PP i z grupy B. Mają własności odżywcze, regenerujące, przeciwutleniające, korzystnie wpływają na stan włosów, cery, paznokci itd. Mają jednak jedną wadę – są bardzo skoncentrowanym źródłem energii. A co za tym idzie spożywane w nadmiarze mogą odkładać się wokół naszych bioder czy na brzuchu (w postaci zbędnego tłuszczu!). Dlatego nie mogę ich nie polecić, jednak – w umiarze!

Niezależnie od stanu naszego umysłu – stres, wytężona praca czy chwila odpoczynku pamiętajmy o nawadnianiu organizmu. Najlepsza jest niegazowana woda mineralna. Dobrze wyrobić sobie nawyk popijania jej w ciągu dnia, zwłaszcza w klimatyzowanych pomieszczeniach biurowych. Pamiętaj, norma to około 1,5 litra na dobę!

Pensive blond woman drinking water in her kitchen



Justyna Marszałkowska-Jakubik – Centrum Dietetyczne ProLinea www.e-prolinea.pl

Zobacz również:

  1. Wszystkie polecane diety
  2. Dyskusje na forum: diety i oczyszczanie organizmu
  3. Dobre rady – nasze odchudzanie
  4. Dietetyczne przepisy

Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 28)


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

20 komentarzy do Dieta biurowa: co jeść w pracy?

  1. avatar Enrika pisze:

    W profesjonalnych firmach cateringowych posiłki układane są przez dietetyka, a że nie mam czasu więc tam zamawiam, chociaż wiem ,że są zdrowe .

  2. avatar Kinga pisze:

    Forky niestety bardziej nadaje się do patelnie bez teflonu- żeliwnych lub metalowych, ale jest niezastąpiony w kuchni więc warto taka patelnie zakupić, zresztą taka będzie służyć dłużej.

  3. avatar Mariola pisze:

    Do pracy przygotowuję sobie sałatkę z grillowanym mięsem albo ryż z grillowanymi warzywami. Przygotowane bez tłuszczu, bo na patelnie grillowana nie potrzeba albo potrzeba minimalnie, ważne aby szybko odwracać np. widelcem do smażenia.

    • avatar pablop pisze:

      Ja staram się smażyć bez tłuszczu, więc wiadomo- teflon. Łopatki drewniane doprowadzają mnie do szału, zwykły widelec zaraz zedrze całą magiczną warstwę, więc zainwestowałam w forky. Ma to sens.

  4. avatar Kosa pisze:

    Dokladnie bez motywacji niegdzie nie zajdziesz. Motywacja to wieksza czesc sukesu;)
    Dlatego dziewuchy musimy wierzyc ze nam sie uda , a wtedy zdobedziemy ten swiat;)
    Na mag=rginesie dodam ze w ramach walki postanowialm popracowac nad moimi zdolnościami kulinarnymi na weekend mam zaplanowany sernik;) Mam nadzieje ze sie uda;)
    Kosa

  5. avatar Kosa pisze:

    Witam ponownie;)
    muszę się podzielić przepisem. Robiłam ostatnio i zabrałam do pracy. http://vivalavita.pl/przepis/ciasteczkamarchewkowozurawinowe-1018.html ciasteczka marchewkowe;) Pyszne, koleżanki oszalały na ich punkcie, obowiązkowo musiałam podać im przepis. Może Tobie też zasmakują;) Na przekąskę są idealne;)
    Kosa

  6. avatar Huavei pisze:

    Brak motywacji = brak prawidłowego przebiegu diety. W którymś artykule, który jest zamieszczony gdzieś (jak sobie przypomnę, to wrzucę w temat) na stronie http://www.vivalavita.pl było o głównych grzeszkach podjadania, istotnym jest właśnie to, żeby pokusa nie była silniejsza od zamiarów i chęci na odchudzanie się. W innym przypadku dieta nie ma sensu;)

  7. avatar Kosa pisze:

    Cześć,
    zgodze się dokładnie. Motywacja ma baaaardzo duże znaczenie. Niestety mi jej czasami brakuje;)
    Muszę powiedzieć, że od 4 dni jestem na jadłospisie jaki ułożył mi dietetyk z vivalavita.pl I spadłam ponad 1 kg z wagi, nie chce nic zapeszać:P Muszę niestety przyznać, że dzisiaj skusiłam się po pracy na zrobienie lodów z ich przepisu, bodaj dietetyczne lody truskawkowe. Pyszne były.
    Kosa

Dodaj komentarz


Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 30)
Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 29)

FORUM - bieżące dyskusje

darmowe konto bankowe
Szukacie odpowiedniego banku dla siebie i nie wiecie z której oferty najlepiej skorzystać w...
Kostium kąpielowy po porodzie. Jaki…
Dziewczyny czy Wy rownież macie taki problem z brzuchem po porodzie? Wcierałam...
BIO-Kosmetyki naturalne.
Chętnie wypróbuję tą aplikację na telefon. Lubię takie nowości. A darmowa ta aplikacja?
Translate »