URODA I ZDROWIE

Ćwiczenia relaksacyjne dla każdego

28 kwietnia 2015, dodał: Adrianna Kaczuba

Oddychanie, jako jeden z odruchów bezwarunkowych, jest zdolnością, którą posiada każdy z nas. Nie każdy jednak wie, że tak podstawową czynność, można wykorzystać jako sposób wprowadzenia organizmu w stan relaksacji. Oto kilka prostych ćwiczeń oddechowych i rozluźniających, które pomogą nam w sytuacji stresu.

http://www.diyhealth.com/wp-content/uploads/2012/07/relaxation_techniques_zvpoo.jpg

Rano, zaraz po przebudzeniu dobrze jest wykonać ćwiczenia oddechowe, które pomogą naszemu organizmowi w pełni się obudzić! Każdy z wymienionych ćwiczeń można także wykonywać w momencie nasilonego stresu lub stanu napięcia :

  1. Przyjmij wygodną pozycję, weź bardzo głęboki oddech przez nos, a następnie wypuszczaj powietrze bardzo powoli ustami.
  2. Usiądź prosto i wykonaj głęboki wdech, tak byś poczuł, że rozszerza się klatka piersiowa a brzuch zostaje wypchnięty do przodu. Następnie powoli wypuść powietrze i wstrzymaj oddech na około 3 sekundy. Powtórz ćwiczenie 5 razy.
  3. W siadzie prostym, wykonaj głęboki wdech, a następnie wydychaj powietrze jednocześnie wykonując skłon, tak by głowa i klatka piersiowa dotknęły prostych nóg.
  4. W leżeniu tyłem – podpieramy biodra rękami i wykonujemy wdech, a podczas wydechu opuszczamy biodra.
  5. Gdy nie masz czasu na bardziej rozbudowane ćwiczenia – wykonaj 10 głębokich oddechów – wdychaj powietrze nosem i wydychaj ustami.

 

Dodatkowo, jeśli czujesz silne napięcie w mięśniach, możesz spróbować rozluźniania ich, dzięki technice progresywnego rozluźniania mięśni, która obniża poziom odczuwanego stresu i wprowadza ciało w stan przyjemnej relaksacji.

Usiądź wygodnie, zdejmij buty, a następnie oddychaj powoli przez kilka minut. Kiedy poczujesz, że jesteś gotowy, zacznij napinać poszczególne partie mięśni na kilka sekund, a następnie je rozluźniać. Napinanie poszczególnych partii powinno odbywać się w określonej kolejności i stanowi pewną sekwencję.

http://cdn.lifemartini.com/wp-content/uploads/2013/03/Meditation-And-Relaxation-Exercises.jpg

 

Najczęściej progresywne rozluźnianie mięśni odbywa się w kolejności:

  1. Prawa stopa
  2. Lewa stopa
  3. Prawa łydka
  4. Lewa łydka
  5. Prawe udo 
  6. Lewe udo
  7. Biodra i podbrzusze
  8. Brzuch
  9. Klatka piersiowa
  10. Plecy
  11. Prawa ręka i dłoń
  12. Lewa ręka i dłoń
  13. Kark i ramiona
  14. Twarz (czoło, brwi, oczy,nos, policzki, usta, język)

 

zobacz również:

 

  1. Ćwiczenia Callanetics rzeźbiące sylwetkę!
  2. Ćwiczenia izometryczne dla osób po 50 roku życia – na czym polegają?
  3. Ćwiczenia dobre na kręgosłup
  4. Jak wzmocnić mięśnie miednicy – ćwiczenia

 

 

Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 28)


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz


Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 30)
Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 29)

FORUM - bieżące dyskusje

darmowe konto bankowe
Szukacie odpowiedniego banku dla siebie i nie wiecie z której oferty najlepiej skorzystać w...
Kostium kąpielowy po porodzie. Jaki…
Dziewczyny czy Wy rownież macie taki problem z brzuchem po porodzie? Wcierałam...
BIO-Kosmetyki naturalne.
Chętnie wypróbuję tą aplikację na telefon. Lubię takie nowości. A darmowa ta aplikacja?
Translate »