URODA I ZDROWIE

Co zapakować do pudełka na drugie śniadanie?

9 września 2014, dodał: Redakcja

Odpowiednio zbalansowana dieta wpływa na rozwój, pamięć i zdolność do koncentracji. To, co podajemy naszemu dziecku do jedzenia, również wpływa nawet na to, jakie będzie miało oceny w szkole. Dlatego należy przyzwyczajać je do zdrowego odżywiania już od najmłodszych lat. Nie jest to jednak wcale proste.

 

140991004410873000

Bądź kreatywny
Podstawą diety naszego dziecka powinny być warzywa, produkty mleczne i ryby. Te pierwsze, są naturalnymi bombami-witaminowymi, bez których niemożliwy jest prawidłowy rozwój. Nabiał, jako źródło wapnia wzmacnia kości, natomiast zawarte w rybach kwasy omega-3 są niezbędne dla wypracowania odporności dziecka. O ile większość rodziców zgadza się z tą opinią, o tyle często wywołuje to bunt z drugiej strony. Niektórych najmłodszych trudno przekonać, że marchewka czy jabłko jest lepszą przekąską niż chipsy. Zachęcane przez reklamy, a także swoich rówieśników dziecko dużo chętniej niż owoce, będzie wybierać słodycze, fast foody i napoje gazowane.

 

140991004410867500

Co możemy na to poradzić? Rozwiązaniem będą wesołe, kolorowe przekąski, które zapakujemy mu do pojemnika na drugie śniadanie. Odpowiednio przygotowane smakołyki pozwolą nam bezboleśnie prowadzić do menu tak problematyczne składniki jak ryby czy warzywa. Wszystko, czego nam potrzeba to odrobina dziecięcej wyobraźni. Z marchewki, papryki czy ogórka można wyczarować na kanapce uśmiechniętą buzię, lub kolorowego motyla. Ciekawie podane lub zapakowane danie będzie dla dziecka jak zaproszenie do nowej przygody.

 

Zamień niezdrowe na zdrowe
Dania typu fastfood są niezdrowe głównie przez wysoką zawartość tłuszczu i chemicznych „ulepszaczy”.  Jeśli jednak zdecydujemy się na wykonanie ich samodzielnie, z naturalnych składników, nie zaszkodzą. Pizza na cienkim domowym cieście z dużą ilością warzyw, czy też samodzielnie wykonany, pieczony burger z pewnością posmakują bardziej niż te z sieciówki. W dodatku wspólne gotowanie będzie wspaniałą zabawą!

140991004410859100

Układanie diety dla dziecka może być dobrym pretekstem do zmiany własnego stylu odżywiania. Wprowadzając zmiany do sposobu gotowania będziesz w stanie kontrolować racjonalne żywienie całej rodziny. Zacznij od małych kroków: zastąp śmietanę jogurtem, mięso gotuj na parze, unikaj soli i cukru – będziesz zaskoczony jak szybko zauważysz efekty. Warto również zainwestować w kilka przyrządów kuchennych, które będą Twoimi sprzymierzeńcami: zestaw garnków do gotow140991004397420700ania na parze, patelnia do smażenia bez tłuszczu, grill elektryczny. Pozwolą Ci one przygotowywać zdrowe jedzenie dla całej rodziny bez wysiłku i wyrzeczeń. Jeśli obawiasz się o koszty, warto odwiedzić jedną ze stron z kodami promocyjnymi- np. Kupon.pl. Serwis ten zbiera najlepsze oferty promocyjne z najbardziej polecanych sklepów internetowych, i sprawia, że za zakupy płacimy mniej.

Odpowiednia dieta nie tylko wpływa na obecne zdrowie naszego dziecka. Pamiętajmy, że to jakie teraz wykształtujemy nawyki żywieniowe, będzie miało odzwierciedlenie przez całe jego życie. Dlatego warto już od najmłodszych lat wpajać pewne uniwersalne zasady dotyczące odpowiedniego przygotowania posiłków i ich spożywania. Na pewno zaprocentuje to w przyszłości zdrowiem i dobrymi wynikami naszej pociechy.

Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 28)


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz


Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 30)
Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 29)

FORUM - bieżące dyskusje

darmowe konto bankowe
Szukacie odpowiedniego banku dla siebie i nie wiecie z której oferty najlepiej skorzystać w...
Kostium kąpielowy po porodzie. Jaki…
Dziewczyny czy Wy rownież macie taki problem z brzuchem po porodzie? Wcierałam...
BIO-Kosmetyki naturalne.
Chętnie wypróbuję tą aplikację na telefon. Lubię takie nowości. A darmowa ta aplikacja?
Translate »