URODA I ZDROWIE

Ból głowy po ćwiczeniach i wysiłku fizycznym

8 stycznia 2016, dodał: Adrianna Kaczuba

Rosnąca popularność prowadzenia tzw. ”aktywnego trybu życia” i wiążącym się z tym uprawianiem sportów takich jak: bieganie, jazda na rowerze, pływanie czy gra w tenisa, prócz oczywistych korzyści dla naszego zdrowia, może także wiązać z pewnymi dolegliwościami. Co zatem warto wiedzieć o nawracających bólach głowy podczas lub po uprawianiu sportu?

p2560

Wiele osób zaczynających swoją przygodę ze sportem styka się z problemem pojawiających się podczas wysiłku fizycznego lub po jego zakończeniu silnych i długotrwałych bólów głowy. Ból, to pewnego rodzaju sygnał od naszego organizmu, że coś jest nie tak jak powinno, dlatego nigdy nie można go ignorować! Jeśli przypadłość ta się powtarza, należy wykluczyć jego poważniejsze przyczyny jak: choroba neurologiczna czy ogólnoustrojowa. Kiedy jednak mamy pewność, że to żadna z powyższych chorób możemy przypuszczać, że pojawiający się ból, to nic innego jak wysiłkowy ból głowy!

Czy jest wysiłkowy ból głowy?

Osoby zmagające się z wysiłkowym bólem głowy najczęściej uskarżają się na uczucie pulsującego, obustronnego bólu, zazwyczaj w okolicy czołowo-skroniowej. Niestety, ból taki może być stosunkowo silny i utrzymywać się przez wiele godzin nawet po zażyciu leków przeciwbólowych. Wysiłkowy ból głowy możemy odczuwać już w trakcie ćwiczeń, jednak w większości przypadków pojawia się on jakiś czas po treningu, zwykle od 10 minut do 48 godzin po zakończeniu wysiłku fizycznego.

Wysiłkowy ból głowy bezpośrednio związany jest ze zmianami ciśnienia wewnątrzczaszkowego, którego duże wahania występują podczas wszelkiego rodzaju wysiłku fizycznego.

Jak radzić sobie z wysiłkowym bólem głowy?

Występowanie tego rodzaju dolegliwości jak wysiłkowy ból głowy, najczęściej związane jest z nieodpowiednim nawadnianiem organizmu podczas aktywności fizycznej. Intensywny trening lub taki, który wykonywany jest w wysokiej temperaturze, dodatkowo podnoszą ryzyko wystąpienia bólu, dlatego podstawą jest picie odpowiedniej ilości wody zarówno przed, w trakcie, jak i po zakończeniu ćwiczeń. Warto pamiętać, że odwodnienie organizmu spowodowane piciem zbyt małej ilości wody w ciągu dnia, to również jedna z przyczyn występowania nawracających bólów głowy, a u osób podatnych na to schorzenie, także migren!

agua

Ważnym czynnikiem jest także każdorazowe wykonywanie rozgrzewki poprzedzającej bardziej intensywny wysiłek fizyczny. Pozwoli to przyzwyczaić się organizmowi do jego większej aktywności i nie będzie ona dla niego rodzajem szoku w konsekwencji powodującego różnorodne dolegliwości zdrowotne!

 

Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 28)


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Jeden komentarz do Ból głowy po ćwiczeniach i wysiłku fizycznym

  1. avatar Aniołek pisze:

    Ruch, gimnastyka jest spoko, ale też można przedobrzyć :P Borykam się z bólami migrenowymi od długich lat i jedyne co mi neurolog zalecił, to właśnie spokojne ćwiczenia, joga, długie spacery lub lekki trucht. Nie ma co się forsować, bo zdrowie jest najważniejsze ;)

Dodaj komentarz


Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 30)
Błąd, nie wybrano żadnego ID reklamy ! Sprawdz swój kod ! (ID: 29)

FORUM - bieżące dyskusje

darmowe konto bankowe
Szukacie odpowiedniego banku dla siebie i nie wiecie z której oferty najlepiej skorzystać w...
Kostium kąpielowy po porodzie. Jaki…
Dziewczyny czy Wy rownież macie taki problem z brzuchem po porodzie? Wcierałam...
BIO-Kosmetyki naturalne.
Chętnie wypróbuję tą aplikację na telefon. Lubię takie nowości. A darmowa ta aplikacja?
Translate »